عکاسی صنعتی

عکاسی صنعتی، برای معرفی محصولات و کالاها به صورت حرفه‌ای و با جزئیات کامل است، به طوری‌که مخاطب با مشاهده عکس متوجه موضوع و نوع کالا بشود.
عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی کاملا از هم متفاوت هستند.
کانون تبلیغات صما با همکاری با عکاسان حرفه ای در زمینه عکاسی حرفه ای از محصولات و کالا های شما فعالیت می‌نماید.
تفاوت عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی
عکاسی صنعتی علاوه بر ویژگی‌های عکاسی تبلیغاتی، ویژگی‌های دیگری نیز دارد. در عکاسی تبلیغاتی، عکس گرفته شده صرفا محصول را در معرض تماشا قرار داده و آن را معرفی می‌کند.
حال آن که عکاسی صنعتی، صنعت، کارخانه، ماشین آلات، تجهیزات، خط تولید، کارگران، مقامات و سایر موضوعات مربوط به محصول را به تصویر می‌کشد.
در عکاسی صنعتی، پس زمینه باید ساده و به رنگی باشد که محصول در آن خودنمایی کند. به علت خنثی بودن رنگ سفید و تناسب با بیشتر رنگ‌ها، اغلب از رنگ سفید برای پس زمینه عکاسی صنعتی استفاده می‌کنند.
یافتن زاویه‌های مناسب برای عکاسی و در نظر گرفتن نور و بازتاب آن در کیفیت عکس صنعتی تأثیر دارد. اگر عکاسی در استودیو انجام می‌شود باید با تجهیزات لازم نور کافی را برای عکاسی فراهم کنید؛ و اگر می‌خواهید در محیط آزاد (مثلا نمای بیرونی یک کارخانه) عکس برداری کنید، بهتر است، هنگام غروب و یا طلوع خورشید این کار را انجام دهید. چرا که استفاده از نور مایل و حالت کنتراست بالا در کیفیت عکس اثر مثبت دارد.
همچنین باید بدانید استفاده از تجهیزات، نور، پس زمینه و… برای هر کالا باید متفاوت با کالاهای دیگر باشد. به عبارتی عکاسی از یک جام بلورین و یک جارو برقی با تجهیزات و نور یکسان امکان‌پذیر نیست.
انواع عکاسی تبلیغاتی

عکاسی با زمینه سفید:
در این شیوه عکاسی سوژه به تنهایی در یک فضای ساده بدون اشیای اضافه و در یک ترکیب بندی ساده عکاسی می‌شود. و تمرکز بر روی نحوه نورپردازی می‌باشد.

عکاسی دکوراتیو :
در این شیوه سوژه با کمک چیدمان ها و المانهای موجود در صحنه ترکیب بندی و عکاسی می‌شود و در این شیوه تمرکز بر نحوه چیدمان , به اثر بخشی سوژه کمک می‌کند.

عکاسی تبلیغاتی فتومونتاژ :
در این شیوه از عکاسی سوژه بواسطه نرم افزارهای ویراستاری در کنار سوژه‌های دیگر قرار می‌گیرد. در این شیوه عکاس از موضوعات مختلف و مکانهای گوناگون عکاسی می‌کند و در انتها با کمک نرم افزارهای فوتومونتاژ تصویر جدیدی خلق می‌کند.

عکاسی تبلیغاتی ماکرو :
این شیوه از عکاسی برای اشیا و محصولات با ارزش و تزینی و گران قیمت مانند جواهرات یا هر چیزی که نیاز به نمایش جزییات دارد بکار می‌رود در این شیوه عکاسی نیاز به لنزهای مخصوص برای ارائه نتیجه بهتر وجود دارد.
  • شرکت شوکت
  • اداره حمل و نقل بوشهر
  • سامانه 141
  • شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران
  • پارسیان قالب
  • شرکت آزادراه تهران شمال
  • پرشین بتن جم
  • فولاد یزد
  • فولاد یزد
مشاوره و سفارش